heroquest remaster Index du Forum
heroquest remaster Index du ForumFAQRechercherS’enregistrerConnexion

Tilemap - multiple collision groups

 
Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    heroquest remaster Index du Forum -> Edition 2011-2012-2013 -> Jeu de Base
Sujet précédent :: Sujet suivant  
Auteur Message
jensenbreck
Trouffion

Hors ligne

Inscrit le: 04 Nov 2017
Messages: 99
Masculin
Point(s): 134
Moyenne de points: 1,35

MessagePosté le: Jeu 28 Déc - 12:27 (2017)    Sujet du message: Tilemap - multiple collision groups Répondre en citant

Hi,


I’m trying to use a tilemap, and it seems like they support different tiles having different collision groups, but I can’t get it work. My collision object uses all of the tiles, no matter what group I have them set to in the Tilesource. In fact I can delete all the collision groups in the Tilesource and nothing changes. 


Only the settings on the collision object, and which tiles exist seem to matter.


At the moment I just want my floor tiles to have no collision and my walls to have static collision in the group “walls”. Is there some way to do this?




Please help.
Thanks!


I didn't find the right solution from the Internet.


References:  https://forum.defold.com/t/tilemap-multiple-collision-groups-solved/15122


Creative Online Communication Examples







Revenir en haut
Publicité






MessagePosté le: Jeu 28 Déc - 12:27 (2017)    Sujet du message: Publicité

PublicitéSupprimer les publicités ?
Revenir en haut
Montrer les messages depuis:   
Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    heroquest remaster Index du Forum -> Edition 2011-2012-2013 -> Jeu de Base Toutes les heures sont au format GMT + 2 Heures
Page 1 sur 1

 
Sauter vers:  

Index | Panneau d’administration | faire son forum | Forum gratuit d’entraide | Annuaire des forums gratuits | Signaler une violation | Conditions générales d'utilisation
darkages Template © larme d'ange
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Traduction par : phpBB-fr.com